Det bästa hotellet på Käringön

Hos oss bor du kungligt med fantastisk utsikt från alla rum
Våra rum är individuellt inredda i ljus, romantisk stil. Alla rum har mycket hög standard på inredning och material och vi har satsat ordentligt på att rummen ska vara tysta och på att ventilation och brandskydd ska vara i toppklass. Alla rum har en skön dubbelsäng och helkaklat badrum med golvvärme. Vi har plockat bort TV apparaterna från rummen eftersom vi tror att du vill utnyttja din tid på Käringön till annat. 

Rabatter
Notera att vi har fina rabatter när du bor två eller flera nätter och att du som tidigare gäst även fått en rabattkod som du kan använda när du gör nya bokningar här på vår hemsida. Priserna när du bokar genom bokningskanaler är generellt sett alltid högre än när du bokar direkt här på hemsidan.

Barn
Från och med september 2021 tar vi inte längre emot nya bokningar med barn under 15 år.

Signe har romantiska rosentapeter, ligger på entréplan närmast havet och är anpassat för rörelsehindrade med bredare dörrar och anpassat badrum.
 

Greta ligger på ovanvåningen och har en härlig balkong mot väster och med fin utsikt över den lilla hamnen och solnedgången.

Olga är hotellets ljusaste rum, ligger på ovanvåningen och har en härlig utsikt mot söder och vår egen brygga alldeles nedanför.
 

Aurora är morgorodnadens gudinna. Rummet ligger på ovanvåningen och här kan Du ligga i sängen och se solen gå upp över den stora Käringöfjorden.

Elin är vårt största rum och har högt i tak och en fantastisk panoramautsikt över hamninloppet. 

 

Astrid ligger på entréplan. Rummet har en stor uteplats mot väster där du kan njuta av utsikten över den fina lilla hamnen i kvällssolen.
 

Avbokningsregler

Du kan avboka gratis fram till 2 veckor innan ankomst. Mellan 1-2 veckor innan ankomst är avbokningsavgiften 50% av bokningsvärdet vid avbokning mindre än 1 vecka innan ankomst debiterar vi hela bokningsvärdet.

För gruppbokningar (minst 3 rum) gäller att du kan avboka gratis fram till 2 månader innan ankomst. Mellan 1-2 månader innan ankomst är avbokningsavgiften 50% av bokningsvärdet och vid avbokning mindre än 1 månad innan ankomst debiterar vi hela bokningsvärdet.
 

Privacy Policy (GDPR)

We take our guest privacy very seriously and apply a very stric policy. Our DPO (Data Protection Officer) is Klas Wimmerstedt

Collection and storage of personal data
We only collect personal data needed for lawful reasons in order for us to be able to deliver the hotel stay in a safe and legal way for both us and the guest.

As we only use personal data for the purposes mentioned in the point above we assume the guest gives consent by a clear affirmative action (entering their own personal data by themselves and confirming the reservation by pressing a button in the system).
For the reason above we never accept reservations by walk-in or by phone. We require all reservations to be made either directly in our reservation system on our website or through third-party booking channels (e.g. booking.com or Expedia).

We collect the following personal data: name, address, phone-number, e-mail address, ID-number/passport number and credit card data

We never collect personal data for accompanying children under 16.

 The only place we store personal data is in our booking system, which is PCI compliant and uses https. Our software supplier, Sirvoy, is contractually obliged not to disclose any of our data to third parties without us specifically asking for it. We only store personal data until three months after check-out of the guest in line with Swedish legislation. Three months after check-out the personal data is deleted.

Any incident related to data breach or theft of data is immediately reported Privacy Commission.
 
Usage of personal data
We only use personal data to be able to deliver the hotel stay in a safe way for both us and the guest and in line with Swedish legislation
We will never use personal data for marketing purposes
We will never use personal data for profiling purposes
We will never sell or use personal data that we have received to a third party
 
Guest data access requests
If a guest asks for their personal data, we will immediately provide it free of charge
We actively communicate which personal data we store about the guest to the guest both through the booking confirmation and in the arrival information. The only exception to this rule is credit card information which we only send encrypted and only upon specific request.